čtvrtek 24. dubna 2014

Návod na háčkovanou čepičku

Nějakou dobu jsem zvažovala, jestli má vůbec cenu tento článek psát. Nejprve jsem si říkala, že to bude super, pak ve mně zase hlodal červík, že takových návodů na čepičky je všude mraky. Ale nakonec jsem se rozhodla, že návod napíšu a vložím. Třeba ho alespoň jedna z vás vyzkouší :).

Ono se dost těžko radí, jak co háčkovat, protože jak já říkám, každá máme takový svůj určitý rukopis a co vyhovuje jedné, nemusí sedět druhé. Je pravda, že už jsem pár kamarádek naučila háčkovat a háčkují čepičky podle tohoto návodu a myslím, že všem vyhovuje. Nikomu jej nenutím, pokud vyzkoušíte, budu ráda :).

Tady je tedy návod:


  1. uháčkuji si 6 ŘO, PO spojím do kroužku
  2. 2 ŘO - jako náhrada za DS, do vzniklého kroužku uháčkujeme ještě 17 DS
  3. 2ŘO, a všechny DS zdvojíme (já píchám i do posledního očka, tzn. že máme 35 DS)
  4. 2 ŘO, háčkujeme 112, 112, 112
  5. 2 ŘO, v této řadě háčkujeme 1112, 1112, 1112
  6. 2 ŘO a háčkujeme 11112, 11112, 11112
Takto pokračujeme až do požadované velikosti placky. Někdo vypočítává průměr placky jako obvod hlavičky děleno 3,14, já se tímto neřídím. Já už dělám čepičky od oka. Takže pokud opravdu začínáte, měřte podle vzorečku.

Až máme požadovaný průměr, už nepřidáváme a jedeme po celém obvodu 11111111. POZOR!!! Já ve chvíli když už nepřidávám nepíchám do posledního očka - čepička by vám v místě švu šla do špičky. Doháčkujeme do požadované délky. 

Čepičku zakončuji třemi řadami krátkých sloupků, aby byl lem pevnější. 

Ještě jedna rada na závěr. Pokud moc utahujete a čepička se vám bude kroutit, doporučuji buď ubrat počet DS na začátku (třeba 15) nebo v první řadě nepřidávat 22222, ale 121212. Tohle se dost těžko radí. Na tohle není správná rovnice. Prostě musíte vyzkoušet, co vám a vašemu "rukopisu" nejlépe vyhovuje. A víte, co říkám holkám, které začínají háčkovat a zlobí se, že zase musí párat??? Že právě tím páráním se učí háčkovat. Někdo nepáře. Já jsem příliš velký detailista na to, abych někde nechávala chyby, o kterých vím. Nemohla bych spát, kdybych věděla, že jedno očko tam je navíc nebo naopak chybí :). Za těch pár let jsem se napárala celkem dost. Ale myslím si, že to je právě to, co mě posouvá dál.

Takže kdo budete zkoušet, hodně štěstí a ať se dílko podaří

Barča







2 komentáře:

  1. Baru, myslím, že pokud si nědo oblíbí tvůj blog, bude rád, že tu máš nejen recepty, ale i návody a to od toho nejjednoduššího :-) Jen tak dál!

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jsi si udělal/a čas okomentovat můj článek. Vážím si toho. Hezký den Barča

Jarní háčkovaná halenka

 Krásné březnové odpoledne, šikulky,  měla bych vám asi psát více článků přímo sem na blog. Všechno vám strkám do skupinky, ale ne každý tam...