pátek 11. dubna 2014

Nutelové cupcakes

Nikdy jsem neměla ráda muffinky. Říkala jsem si "Co na tom ti lidi vidí?". Taková piplačka místo toho, aby to nalili do jedné nádoby. Nechápala jsem to. Ale od doby co jsem s dětmi doma a pečení se stalo mým velkým koníčkem, jsem se rozhodla, odhodit veškerá přesvědčení a zkusit i ty nemilované muffinky (pro ně cupcakes, poněvadž to zní mnohem vznešeněji).

Ale kde vzít recept. Muffinky, muffinky, samé muffinky. Ale které budou dobré? Které nám budou chutnat? Které se povedou na první pokus? A také které nebudou stát majlant? Jednou jsem je totiž už zkoušela. Byly čokoládové a na 8 kousků byly potřeba snad 3 čokolády na vaření. A výsledek? Jak už tušíte, nic moc. Nic z čeho bych byla "odvařená". A tak jsem se ptala známých, brouzdala po internetu, až jsem narazila na Nutella cupcakes podle Tartelette. Jsou výborné. Kdo má rád Nutellu, čokoládu a rád mlsá, ať je určitě vyzkouší.

Zde je recept pro vás:

Co budete potřebovat?

125g změklého másla
100g hnědého cukru (nebo medu)1 lžíce mleté kávy
2 lžíce mléka
4 lžíce Nutelly
2 velká vejce
200g hladké mouky
1 lžička jedlé sody
špetka soli

V první řadě si předehřejeme 
troubu na 180°C a nachystáme si košíčky. Velikost košíčků záleží čistě na Vás. 

Máslo s medem vyšleháme elektrickým šlehačem do pěny. Přidáme kávu, Nutellu a mléko a promícháme, postupně přidáme vejce. Nakonec prosátou mouku, sodu a sůl a mícháme dohladka.

Těsto nachystáme do předem připravených košíčků, pečeme 20-25 minut. Necháme vychladnout a připravíme si krém.

A kdyby někdo chtěl zkusit i krém tak si připravte:

250g krémového sýra (Philadelphia, Buko) pokojové teploty
35g změklého másla
65g moučkového cukru
4 lžíce Nutelly


Elektrickým mixérem vyšleháme sýr s máslem a zašleháme prosátý cukr. Poté i Nutellu. Krém dáme vychladit a pomocí cukrářského sáčku jím zdobíme vychladlé cupcakes.


Dobrou chuť Vám přeje Barča



1 komentář:

Děkuji, že jsi si udělal/a čas okomentovat můj článek. Vážím si toho. Hezký den Barča

Jarní háčkovaná halenka

 Krásné březnové odpoledne, šikulky,  měla bych vám asi psát více článků přímo sem na blog. Všechno vám strkám do skupinky, ale ne každý tam...