pátek 18. dubna 2014

Pečené kuře s dušenou zeleninou

Dneska mě jedna moje kamarádka přesvědčila, abych na blog začala dávat i recepty na vaření. Říkala jsem jí, že nevím, že mi to přijde zvláštní. Vždyť vařit umí přece každý. Přece není umění vzít jednotlivé suroviny a smíchat je dohromady :). Ale podařilo se jí mě přemluvit, že to tak není. Takže jsem se rozhodla, že pro vás začnu  psát i recepty na vaření.

Já jsem doma už více než čtyři roky. A řeknu vám, že je docela náročné denně vymýšlet co uvařit. Už mi vážně dochází nápady. Nemám žádnou oblíbenou kuchyni. Francouzská kuchyně mi nic neříká, mořské plody mě nelákají. Možná mě malinko víc táhnou chuťové buňky směr Itálie. Těstoviny a smetanovo-sýrové omáčky, ty já můžu. Takže nevařím nic extra. Já i moje rodina máme rádi domácí jídla a nepohrdneme rajskou, koprovou omáčkou ani pečeným kuřátkem. 

Jako první vkládám recept na pečené kuře s dušenou zeleninou a rýží. Dneska jsem tuhle kombinaci vařila poprvé v životě a moc jsem si pochutnala. Dětem se dělaly boule za ouškama. Není na tom nic extra. Žádné kuchařské umění. 

Jak na to:

Nejprve jsem si dala péct kuřecí paličky. Můžete upéci podle toho, jak jste zvyklí. Myslím, že na tom nijak nezáleží, jakou budou mít příchuť. Já paličky omyla, a posypala pouze grilovacím kořením. Kuře na pečení nesolím, přijde mi, že v koření je soli už dost, ale pokud máte rádi slanější, určitě osolte. Paličky jsem vložila do pekáčku, podlila vodou, přidala dva asi půlcentimetrové plátky másla a jednu cibuli rozkrájenou na měsíčky a dala péct. Během pečení jsem paličky 2x otočila a posypala kořením.

Poté jsem si na pánev vysypala zeleninu, orestovala, osolila a podlila vodou. Poté jsem směs přikryla pokličkou a nechala dusit do změknutí. 

Jako přílohu jsem použila vařenou rýži parboiled. Pak už jen naservírovat a s chutí sníst :) dobrou chuť přeje Barča








1 komentář:

  1. Vůbec to není zvláštní:-)
    Hodně lidí vaří radši podle ověřených a vyzkoušených receptů na netu než podle kuchařek:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jsi si udělal/a čas okomentovat můj článek. Vážím si toho. Hezký den Barča

Jarní háčkovaná halenka

 Krásné březnové odpoledne, šikulky,  měla bych vám asi psát více článků přímo sem na blog. Všechno vám strkám do skupinky, ale ne každý tam...