čtvrtek 17. dubna 2014

Pravý americký cheescake

Máte taky svůj tajný sen, který se týká nějaké sladkosti, zákusku nebo dezertu? Mně vždycky lákalo vyzkoušet Panna cottu a cheescake. Pana cottu jsem ještě nezkusila, ale včera jsem se konečně rozhoupala a vyzkoušela cheescake. Nikdy jsem ho nejedla. Dokonce ani v cukrárně. Takže jsem moc nevěděla, co od něj mohu očekávat. Přesto jsem to riskla a zkusila jsem jej. A výsledek? Rozhodně nelituji. 

Víte co teď dělám? Uspala jsem Štěpánka, uvařila si kafe, ukrojila kousek cheescaku a píšu tento článek. Co víc si přát? Takové ideální dopoledne :)

Pro ty, kteří by chtěli potěšit své chuťové buňky a chtěli tuhle dobrůtku vyzkoušet, vkládám recept...

Budete potřebovat:

375 g sušenek (já použila sušenky Lotus kvůli jejich výrazné chuti, ale můžete použít i obyčejnější)
180 g másla

Máslo si rozpustíme v mikrovlnné troubě (popř. ve vodní lázni), sušenky nadrtíme nebo nasekáme a obě ingredience smícháme. Formu si vyložíme pečícím papírem a sušenkové těsto v ní rozprostřeme - můžete buď jen na spodek nebo jako já i po okrajích - sice je to trošku "drbačka", ale jsou horší věci.

náplň:
600 g mascarpone
250 g moučkového cukru
1,5 lžičky vanilkové esence
1,5 lžičky citronové šťávy
200 ml zakysané smetany
3 celá vejce
1 žloutek

Nejprve si vyšleháme mascarpone s moučkovým cukrem, přidáme vanilkovou esenci a poté citronovou šťávu. Následně vešleháme zakysanou smetanu a po jednom vajíčka. Další vejce přidáváme až tehdy, když je předchozí pořádně spojené s krémem. Nakonec přidáme žloutek. Vznikne nám řidší krém. Ten nalijeme na sušenkové těsto a dáme do trouby na 170°C zapéct. Pozor, v tomhle místě mi nastal problém. Když se těsto zahřálo, začalo mi máslo vykapávat z formy. Takže doporučuji zvenku obalit formu alobalem, abyste kvůli mně neměli pak celou pokapanou troubu jako já :D.
Pečeme cca 45 minut, těžko se pozná kdy už je hotovo, protože za horka se náplň ve formě pořád "třepe". Já nechala zapékat dokud náplň nezačala zlátnout.
Po vytažení z trouby necháme vychladnout a 8 hodin uležet v ledničce.

Na potření:
250 g zakysané smetany
2 lžíce moučkového cukru
2-3 lžíce citronové šťávy

Do zakysané smetany vmícháme cukr a citronovou šťávu a potřeme tím uležený cheescake. 
Já nakonec pro výraznější chuť ještě uvařila maliny s kouskem želatiny. Doufám, že si pochutnáte stejně jako já :) dobrou chuť přeje Barča







3 komentáře:

Děkuji, že jsi si udělal/a čas okomentovat můj článek. Vážím si toho. Hezký den Barča

CAL na dámskou kolovou sukni

Krásný den, šikulky,  kdo ještě nepostřehl, jedeme další CAL.  Tentokrát na dámskou kolovou sukni. Sukni s překvapením, protože já sama ji j...