středa 21. května 2014

Taška přes rameno

Není to tak dávno, co se na českém trhu objevila háčkovací příze Zpagetti od Hoookedu. Ale kdyby se jen objevila. Ona strhla obrovskou vlnu zájmu. Následně se daly sehnat i tak zvané České hobby špagáty. A protože jsem holka zvídavá, musela jsem si i já nakoupit pár klubíček tohoto druhu a vyzkoušet, co všechno se z toho dá umotat. Znáte to taky? Musíte to mít, i když ještě nevíte, co z toho vznikne? Já jsem sysel obecný, několik klubíček mi ještě stále leží doma, proto jsem se rozhodla, že pro vás udělám pár návodů právě z tohoto druhu příze.

Dneska půjde o kabelku háčkovanou z hobby špagátů. Když už jsem je doma měla, tak jsem je chtěla zpracovat, protože jedno klubíčko zabere asi tolik místa, co deset klubíček bavlněné příze. Původně jsem chtěla vyzkoušet puff, ale ještě jsem se k němu nedostala. A tak jsem se pustila alespoň do kabelky. Háčkovala jsem ji už asi před rokem, tak snad si vzpomenu na návod :).

Potřebovala jsem dvě klubíčka černých špagátů, háček velikosti 10 a následně knoflíky na ozdobení - způsob zdobení si samozřejmě můžete zvolit podle sebe.

Nejprve jsem si uháčkovala 23 řo. Na kolik začnete si můžete zvolit sami podle toho, jakou chcete velikost. Uháčkovala jsem 1 řo jako na začátku každé další řady a řetízek obháčkovala kolem dokola polodlouhými sloupky - pozor v rohu jsem háčkovala 3 pds. Řadu jsem ukončila pevným okem a v další řadě jsem už háčkovala do každého pds z předchozí řady. Pokud chcete mít kabelku ve stejném vzoru jako já, píchejte pouze za zadní nit. Bude vám to dělat jakoby tu čárku. A stejným způsobem pokračujeme až do požadované výšky kabelky. V mém případě šlo o celkem 16 řad. Pozor, u pds se vám bude stáčet šev. Já se snažím, aby byl rovný a to tím způsobem, že v jedné řadě vynechám první pds a píchám jakoby do úplně posledního a v další řadě zase píchám do prvního a poslední vynechávám. Až budete mít požadovanou délku, práci neukončujte (teda pokud vám vyšel konec tak, abyste uháčkovaly ucho v patřičném místě.

Já ucho háčkovala tak, že jsem udělala 1 řo a 9 pds, opět řo a vracím se zpět, přičemž první pds vynechám - tzn 8 pds. V další řadě opět první vynechám a opět háčkuji pds. Tímto způsobem jsem ubírala, dokud jsem neměla 1 řo a 5 pds. a teď už háčkujeme stále dokola až do požadované délky ucha. Musíte si jej udělat malinko kratší. Příze trošku povolí. A na konci ucha musíme opět přidat pds. A to tím způsobem, že zdvojíme každý první pds. Opět na konci musíme mít 1 řo a 9 pds. Ucho ukončíme po a přišijeme ke kabelce.  No a nyní už jen ozdobíme. Pokud chcete použít podobné knoflíky, jako já, můžete je koupit v krámku.

Doufám, že je návod srozumitelný. Pokud byste si s něčím nevěděly rady, určitě se ozvěte, ráda vám poradím.

Použité zkratky:

po ... pevné oko
řo ... řetízkové oko
pds ... pevný sloupek

Úspěšnou tvorbu vám přeje Barča

P.S. Kdyby měl někdo zájem a neuměl háčkovat, ozvěte se :)





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jsi si udělal/a čas okomentovat můj článek. Vážím si toho. Hezký den Barča

Jarní háčkovaná halenka

 Krásné březnové odpoledne, šikulky,  měla bych vám asi psát více článků přímo sem na blog. Všechno vám strkám do skupinky, ale ne každý tam...