pondělí 9. února 2015

Cookies s kousky čokolády


V našem víkendovém nabitém programu jsem si našla i chvilku upéct něco dobrého na zub. Moc mě lákalo vyzkoušet cookies, i když na sušenky moc nejsem. Ale protože jsem se s nimi teď nedávno setkala, tak jsem je chtěla zkusit udělat. Recept jsem si našla a upravila podle svého.

Budete potřebovat: 

540 gramů hladké mouky ( můžete použít i část celozrnné)
1 a půl lžičky jedlé sody
1 a půl lžičky prášku do pečiva
1 a půl lžičky soli
280g másla
540 gramů třtinového cukru
2 vejce
2 lžičky vanilkového cukru
150 gramů ořechů ( já použila napůl mandle a napůl vlašské, ale můžete dát jakékoliv - nahrubo nakrájet - cca 0,5 cm)
250 gramů čokolády s obsahem kakaa min. 60% - také nahrubo nakrájet

Cukr s máslem vyšleháme do pěny, přidáme postupně vejce. V druhé míse si smícháme mouku, sodu, prášek do pečiva, sůl a ořechy s čokoládou a postupně vmícháme do vyšlehané pěny. V původním receptu je nechat těsto odstát 24- 36 hodin, já na tohle neměla čas, pekla jsem hned a myslím, že to ničemu nevadilo. 



Z těsta děláme kuličky cca 3 cm v průměru, které mírně rozmáčkneme rukou. Je potřeba, aby bylo mezi jednotlivými placičkami dostatek místa, protože nakynou a trošku se ještě rozjedou. Dáme péct do trouby rozehřáté na 180°C na cca 18 minut. Necháme vychladnout a teprve poté sundáváme z plechu. 

Z počátku jsou sušenky křupavější (mně takhle chutnají) - teď už začínají pomalu měknout. Pokud máte radši měkčí, upečte si je a nechte ze dva dny odležet a nebo zkraťte dobu pečení na 16 minut. 

Zrovna jsem si uvařila kakao a pár "kukínek" (jak jim s dětmi říkáme) jsem si dala. Přeji vám dobrou noc a pěkný úterní den. Už mám pro vás na zítra vymyšlený jeden háčkovaný článek ;)



Pěkný zimní večer - pro některé z vás už ráno 
Barča


4 komentáře:

  1. Baru, díky za recept..kukínky vypadají báječně..:o) Krásný večer.Inka

    OdpovědětVymazat
  2. Inuško, dneska jsem dopekla druhou půlku těsta, mmmm... mně moc chutnají. Není zač :) Barča

    OdpovědětVymazat
  3. Baru tak dneska jdu k veceru na ne.Musim tam davat ořechy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nemusíš, ale je to asi lepší. Já ořechy nemusím, ale taky byly dobrý :) zkus třeba mandle :)

      Vymazat

Děkuji, že jsi si udělal/a čas okomentovat můj článek. Vážím si toho. Hezký den Barča

Jarní háčkovaná halenka

 Krásné březnové odpoledne, šikulky,  měla bych vám asi psát více článků přímo sem na blog. Všechno vám strkám do skupinky, ale ne každý tam...