čtvrtek 20. srpna 2015

Kouzlo pečených čajů


Poprvé jsem zkusila pečený čaj vloni těsně před Vánoci. Vymýšlela jsem, co dát paní učitelkám do vánočního balíčku a tohle mi přišlo, že to za pokus stojí.

Uznávám, že v době předvánoční to nebyla zrovna levná záležitost. Proto jsem se rozhodla, že letos musím udělat zásoby v době, kdy bude ovoce všude plno.


Budete potřebovat 2 kila ovoce. Jaké vyberete záleží jen na vás a vaší chuti. Já letos použila červený rybíz od kamarádky ze zahrádky, švestky, hrušky, jablka, kiwi, hroznové víno. Čím více ovoce, tím rozmanitější chuť čaje. Vše vypeckujete a nakrájíte na malé kousky. Já přidala i nakrájený citron s kůrou. Vše dáme do hlubšího pekáče, přidáme 2 lžičky skořice, 4ks hřebíčku a můžete přidat i badyán. Vlejeme 2 dcl rumu a dáme na 10 minut do trouby (175°C). Poté přidáme 3/4kg krystalového cukru, zamícháme a opět vrátíme do trouby, po 10ti minutách promícháme, pečeme dokud není cukr rozpuštěný, cca 30 minut. 


Mezitím si odmastíme skleničky a vymyjeme horkou vodou i s víčky. Poté plníme skleničky a obracíme dnem vzhůru, necháme vychladnout.


Návod k přípravě. Dáme 1-3 lžičky pečené směsi (podle velikosti hrníčku) a zalijeme horkou vodou. Dobrou chuť 


Barča

4 komentáře:

  1. Baru, pečené čajíky máme u nás moc rádi. Nejvíce vede však citrusový. :-)
    Sklínky máš moc pěkně nazdobené.
    Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, děkuji za pochvalu :)
      v tomhle je to fajn, že si každý udělá, co mu chutná :)))
      Krásný víkend
      Barča

      Vymazat
  2. Určitě vyzkouším, kolik cukru mám dát na 2 kila ovoce? Díky Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jill, moc se omlouvám, koukám že mi to vypadlo, jdu hned dopsat. Cukru je 3/4kg krystalového

      Vymazat

Děkuji, že jsi si udělal/a čas okomentovat můj článek. Vážím si toho. Hezký den Barča

Jarní háčkovaná halenka

 Krásné březnové odpoledne, šikulky,  měla bych vám asi psát více článků přímo sem na blog. Všechno vám strkám do skupinky, ale ne každý tam...