středa 19. října 2016

Háčkovaná dečka


Ahoj, ahoj,

dneska jsem tady s návodem na dečku. 
Původně jsem ji neplánovala, ale ve školce je máme na stolečkách v různých barvičkách, a minulý týden jsme obsadili šestý stoleček, tak bylo potřeba dodělat ještě jednu. 
Děti si vybraly bílou, tak jsem se musela činit. 
Dečka je hotová, návod nafocený, stačí jej už jenom sepsat.


Tu stejnou, jen ze silnější bavlněné příze, mám doma na stolku. 

Na dečku jsem potřebovala: bavlněnou přízi, háček 2,5, jehla, škrob

1. řada - uháčkujeme 8 řo, spojíme do kroužku a do kolečka, uděláme 2 řo a uháčkujeme 15 ds, ukončíme po
2. řada - uháčkujeme 4 řo, ds do 1. ds z předchozí řady, 2 řo a ds do 2. oka z předchozí řady, končíme 2 řo, po



3. řada - uháčkujeme 2 řo, 3 sháčkované ds (ds se sháčkovávají tak, že ds nedokončíte - nedeláte poslední protažení - zůstává na háčku, dokončíte až posledním sloupkem), uděláme 4 řo, pod další 2 řo z předchozí řady háčkujeme 4 sháčkované ds a 4 řo, řadu ukončíme po



4. řada - uháčkujeme 1 řo, 1 ks, 5 ds pod 4 řo z předchozí řady a ks do oka sháčkovaných ds z předchozí řady, dalších 5 ds, řadu ukončíme po
5. řada - uháčkujeme 5 řo, ks do 3. ds v obloučku z předchozí řady, 3 řo, ds - pícháme do ks z předchozí řady, 3 řo, ks do 3. ds v obloučku, atd. řadu ukončíme po



6. řada - uděláme po pod řetízková oka, 1 ks, 5 řo, ks pod další 3 řo z předchozí řady, 5 řo a ks pod další  tři řo, na konci řady ukončíme po do ks
7. řada - uděláme 2 po do poutka z 5ti řo, 1ks a pokračujeme 5 řo, ks do dalšího poutka, 5 řo ks do dalšího poutka, ukončíme po do ks



8. řada - opět 2 po do poutka, 1 ks, 3 řo, do dalšího poutka háčkujeme 2 ds, 3 řo - po pod 2 nitky z ds, 2 ds, 3 řo a pod další poutko ks, pokračujeme do konce řady - vždy v jednom poutku je ks a v druhém jsou 3 řo, 2 ds, 3 řo, po, 2 ds a 3 řo, ukončíme po do ks na začátku řady



Uff, celkem mazec tohle sepsat slovně, snad se v tom vyznáte, kdyby byly nějaké dotazy, klidně pište.

Dečka se zpočátku tak už 4. páté řady celkem kroutí, nezoufejte, ono se to po vyškrobení srovná.


Pro ty, kdo mají raději schémata, vkládám schéma, podle kterého jsem háčkovala, malinko jsem si jej upravila, aby mi to vyhovovalo.





Po doháčkování dečku zapošijeme, a vypneme špendlíkama, já používám zředěnou škrobenku, mám ji nalitou v rozprašovači, nastříkám a nechám uschnout. Krásně drží, jen pozor na obyčejné špendlíky, rády pouští rez, já mám koupené nerezové.


Doufám, že se vám návod bude hodit. Kdyby jste se chtěly pochlubit, můžete poslat mailík na projekty-bandorka@email.cz

Přeji vám krásný zbytek týdne, pro mne opět uhoněného
Barča

12 komentářů:

  1. Baru opět moc pěkný návod, tuhle dečku ještě nemám😉..Moc pěkná. Přeji ti ať se ti dny zklidní. Paa❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, dneska dopoledne mám volno, hurááá, tak doháním resty a uklízím, protože o víkendu čekám tchánovce, tak ať se nezhrozí ;)
      děkuji za pochvalu Barča

      Vymazat
  2. Baruško já jsem také nadšená z této krásy a jdu na to. Přeji krásný den��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, snad je to dobře sepsané a povede se, budu ráda za zpětnou vazbu Barča

      Vymazat
  3. Ahoj Barunko, děkuji ti za další krásný návod. Přeji ti sílu na vše a trochu volněji. Víkend je na dohled a příští týden krásné volno. Máte i ve školce podzimní prázdniny?
    Krásné dny.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohunko, bohužel nemáme a kolegyně má dovolenou, takže jsem tam sama. Doufám, že i dětí malinko alespoň ubyde. Zatím máme denně 25 kousků :(
      děkuji za pochvalu :)

      Vymazat
    2. Ahá, tak hodně sil. Tu pan ředitel vyhlásil, že je prostě zavřeno a hotovo. Malá vesnička, škola a školka v jedné budově..
      Tak se drž a hodně sil, Barunko.
      Bohunka

      Vymazat
    3. Představ si, Bohunko, že jsem teď četla, že některé školky mají otevřeno i přes vánoční prázdniny. Tohle je opravdu smutné :(
      Děkuji. Držet se budu zuby nehty ;) B.

      Vymazat
  4. Dečka krásná, děkuji za návod, vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkná dečka. Asi zkusím, hodila by se mi na chatu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jsi si udělal/a čas okomentovat můj článek. Vážím si toho. Hezký den Barča

Jarní háčkovaná halenka

 Krásné březnové odpoledne, šikulky,  měla bych vám asi psát více článků přímo sem na blog. Všechno vám strkám do skupinky, ale ne každý tam...