čtvrtek 27. července 2017

Chobotničky po sté


Před pár dny se od odlomoucké porodnice objevila prosba o chobotničky pro nedonošeňátka. 
A protože Olomouc, a protože háčkování, tak mne spoustu z mých známých označovala. 
Tak jsem se rozhodla, že udělám dobrý skutek a radost pár miminkům a jejich maminkám. 
Upřímně si myslím, že olomoucká porodnice bude zahlcena chobotničkami :) 
odkazy na výzvu byly snad všude.
A tak jsem se pustila do dílka a uháčkovala dvě chobotničky na zkoušku. 
No a protože diskuse stále běží a chtěly by háčkovat i šikulky, které návodům rozumí méně a nebo mají málo zkušeností, rozhodla jsem se, že návod rozfotím.

Snad mne nikdo neukamenuje, protože jsou chobotničky opravdu všude.

Budete potřebovat 
  • přízi 100% bavlnu
  • háček 2,5
  • duté vlákno
  • jehlu
Každou řadu začínáme 1 ks, ukončujeme pevným okem

1. řada -uháčkujeme si 2 řo a do prvního řo uháčkujeme 6 ks, spojíme po 
2. řada - do každého ks háčkujeme 2 ks (12)



3. řada - zdvojíme každý druhý ks (18)
4. řada - zdvojíme každý třetí ks (24)


5. řada - zdvojíme každý čtvrtý ks (30)
6. řada - zdvojíme každý pátý ks (36)


7. - 12. řada - háčkujeme bez přidávání - do každého ks (36)


13. řada - sháčkujeme každý pátý ks (vynecháme 5. oko a do 6. háčkujeme ks) (30)
14. - 15. řada - háčkujeme do každého ks (30)


16. řada - sháčkujeme každý čtvrtý ks (24)
17. - 18. řada - háčkujeme do každého ks (24)


19. řada - sháčkujeme každý třetí ks (18)
20. řada - háčkujeme do každého ks (18)
21. řada - sháčkujeme každý osmý ks (16)
22. řada - háčkujeme do každého ks (16)



A máme hotovou hlavičku chobotničky, nyní přichází na řadu vysvětlení chapadýlek, tak snad se mi to podaří:

1. uháčkujeme 1 ks, poté uděláme 60 řo a do 2. řo od háčku začneme háčkovat do každého očka 2 ks, chapadlo se nám začne jakoby stáčet



2. až dojedeme na začátek řetízku, uděláme po do stejného místa ze kterého vychází ks, a uháčkujeme 2 ks, a pokračujeme druhým chapadlem - 60 řo .....


3. takto pokračujeme až do konce řady - chapadel je celkem 8 a musí se vám točit stejně jako je stočené na fotce - miminkům tato chapadla připomínají pupeční šňůru, ptoz je nutné, aby chapadla měla tento tvar

A nyní už jen chobotničku sháčkujeme- ta první řada není vůbec jednoduchá, protože se musí nabírat nitky z chapadel, možná s tím budete trošku bojovat, ale nebojte se toho
V tomto místě chobotničku vycpeme dutým vláknem.

23. řada - háčkujeme vždy jeden ks tak že nabereme 2 nitky z chapadla a další ks do ks mezi chapadly (snad je to pochopitelné)
24. řada - sháčkujeme každý ks (8) 
- v tomto míste již můžete práci ukončit pevným okem a nitkou stáhnout dírku a nebo v další řadě sháčkovat na 4 ks, nit zapošijeme

Oko

Jak uděláte očka je pouze na vás, já jsem uháčkovala dvě varianty a na ty vám napíšu návod. 

Větší oko
1. řada - uháčkujeme si 5 řo a spojíme do kroužku, uděláme 2 řo a uháčkujeme 15 pds a spojíme po
2. řada - do každého pds uháčkujeme 2 ks
- ukončíme a necháme nit na přišití



Malé oko
1. řada - uháčkujeme si 5 řo a spojíme do kroužku, uděláme 2 řo a uháčkujeme 13 pds, spojíme po, ukončíme a necháme nit na přišití (já háčkovala z tenší příze menším háčkem, takže jsem dělala ds) 


Pokud budete dělat kuliočku, přišijete malé očičko na větší a nebo uháčkujete dvě malé očka a našijete na chobotničku každé zvlášť.

A to je celé.
Nyní už jen chobotničku dozdobíte a pošlete miminkům do FN Olomouc. 

navíc Mojegalanterka pro vás připravila

8% slevu na klubka v eshopu: www.mojegalanterka.cz
Stačí při dokončení objednávky zadat slevový kód: JIPOL
Platnost kódu je 30 dnů.



Teď už vám přeji krásný zbytek týdne a kdo budete chtít, můžete mi vaše chobotničky poslat na projekty-bandorka@email.cz
já je třeba na konci srpna všechny hodím do jednoho článku, aby jste se mohly inspirovat dalšíma šikulkama.

Mějte se skvěle 
Barča

46 komentářů:

  1. Díky, to jak udělat tělíčko, to jsem představu měla už z háčkovaných oveček, ale ty chapadla jsem nějak nevěděla jak udělat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, tak snad už se vám povedou, do každého očka (kapičky) uháčkovat 2 ks :)

      Vymazat
  2. Děkuji, konečně úplně jasné i pro mně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, to mne moc těší, říkala jsem si, že těch návodů je všude dost, ale přece jen polopatě jsem ho nikde neviděla :) ať se zadaří :)

      Vymazat
  3. Děkuju.snad se mi povede.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě :) pak můžete poslat fotku, do mailu - viz text

      Vymazat
  4. BArčo, jste prostě úžasná, nejen, že pomáháte miminům, ale nám háčkařkám, které začínají anebo jsou línější to vymyslet podle sebe... taky zkusím a určitě jednu nebo dvě dám sousedce, které se také nedávno narodilo předčasňátko :) ať se vám daří a máte stále spoustu elánu, díky, Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji za chválu i milá slovíčka, to vždycky potěší nejvíce. Doufám, že se vám chobotničky povedou a sousedka i mimoušci budou mít určitě radost

      Vymazat
  5. Baruško já se taky dívala... i na stránky FN a Nedoklubka...jdu si udělat kávu-a jdu na chobotničku.. :-)
    Také poděkování za návod a dobrou duši..a všem ostatním,co se přidají.
    Vše na dobrou věc má smysl... :-)
    Eva od Olomouce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, tak ať se ti hezky háčkuje. Já jsem zkoušela ještě botičky a ponožečky
      Krásný zbytek týdne
      Barča

      Vymazat
  6. Taky jsem už začala mám zatím dvě ale třetí už se rýsuje ,tady to máte krásně popsané

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, jsem ráda, že se vám podle toho dobře háčkuje :)
      Krásný zbytek týdne

      Vymazat
  7. Krásný návod, Baru. Jen nechápu tu 23 řadu.🙁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci neumím to lépe vysvětlit, prostě musíš mít v kruhu opět 16 ks

      Vymazat
    2. Takže jakoby píchnu do dvou oček chapadélka a pak píchnu do očka u hlavičky a udělám ks? :-)

      Vymazat
    3. Jeden ks pod chapadélko a jeden ks mezi chapadélka, dalsí ks pod chapadélko atd

      Vymazat
  8. Ahojky hackarky , chci se zeptat chobotnicky musi byt ze 100 bavlny nebo muzou byt uhackovane i z dolphiny baby ,diky za odpoved.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj (nevím kdo), ano chobotničky musí být pouze ze 100% bavlny :)
      Hezký večer

      Vymazat
  9. Barunko, přiznávám se bez mučení, že na pc jsem neměla skoro žádný čas, tak o projetu slyším prvně, takže díky díky veliké za info a super návod k tomu.
    Mmch jsem si s malým princem udělala u víkendu neplánovaný výlet sanitou do FN Ol s velmi bolavým bříškem, díky Pánu Bohu už jsme doma a v pohodě.
    Krásné dny, Barunko.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
  10. dnes jsem poslouchala sestřičku,když mluvila o chobotničkách.Mají být z příze speciální pro miminka ,a bavlna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohunko, ani mi nemluv, já pc zapla včera po jaké dlouhé době. Ale tohle mi neuniklo a jsem ráda, že jsem ti mohla poskytnout info :)
      Jejda, co se princátku stalo??? Doufám, že už je a bude dobře
      Krásné dny také tobě Barča

      Vymazat
  11. Super nafoceno,už mám jednu skoro hotovou,nevěděla jsem,jak sháčkovat a kde prosím seženu duté vlákno na vycpání ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Natali, duté vlákno seženeš na Mojegalanterka - viz odkaz v článku - hledej jako pes kuličky.
      Jsem ráda, že se návod líbí, děkuji
      Barča

      Vymazat
  12. Milá Barunko další úžasný návod od tebe.. Chobotničky se staly fenoménem.. což je nádhera 🌼, poněvadž pomáhají mrňouskům..I já se dnes na jednu chystám, když bude chviličku volna o noční 😉..Moc děkuji za návod a těším se na tu moji chobotničku.. Měj se moc krásně šikulko.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeninko je to skvělé, jak se lidi dokáží někdy spojit. Ještě to s námi není až tak špatný. Přeji ať se chobotnatka povede, o čemž u tebe nepochybuji :)

      Vymazat
  13. Ahoj, vypadá to parádně. Háčkovala jsem jako malá, ale už si skoro nic nepamatuji. Mohl byste mi tedy někdo prosím vysvětlit ty zkratky? (ks, řo, po, pds...) Díky moc a omlouvám se za hloupý dotaz :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ks ... krátký sloupek
      řo ... řetízkové oko
      po ... pevné oko

      Jinak na youtube pod heslem háčkování najdeš spoustu videí
      Dotaz určo není hloupý :)
      držím paleček ať se povede

      Vymazat
  14. Muzu poprosit o rozmery hlavy chobotnicky?ta moje se mi zda malinka)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. záleží jak utahujete, moje chobotnice má 21 cm, z toho hlavička cca 8 cm
      Krásný víkend
      (p.s. miminka mají mnohdy 30 cm, nemůžou být chobotničky větší než ony :)

      Vymazat
    2. Tak to jo,moje ma hlavicku na delku 7cm a na sirku 6cm.Dekuji za odpoved.

      Vymazat
    3. Já utahuji hlavička má 6,5 cm a s chapadylky 17cm chlap taky říkal vždyť je malá jsem mu říkala ty zapominas jaký byl nás syn mrnous ikdyz na nedonošené krasny míry tak i on měl 46cm a ti byl narozený v 35tt když jsou miminka dřív mají sami pomalu jednou tolik jak chobotnicka odměně a to si myslím ze je dost okolo těch 20cm dokupy

      Vymazat
  15. Skvělý návod krasne rozfoceny a popsany takové kdyby byli všechny návody . Hackuju už 5let , chobotnicka není problém ale vás návod je skvěle napsaný a pro mě top .

    OdpovědětVymazat
  16. Baru, moc děkuji za návod. I já jsem to zvládla ! :) Nedalo mi to a musela jsem se do toho taky pustit:). Pěkný den :)

    OdpovědětVymazat
  17. Mockrát děkuji za návod na chobotničky. Dlouho jsem neháčkovala. Teď mám docela dost času,tak jsem se pustila do háčkování a vyšívání.

    OdpovědětVymazat
  18. Great job. It's looking so beautiful. Thanks

    OdpovědětVymazat
  19. Díky za úúúžasný návod na háčkování chobotniček!:-)

    OdpovědětVymazat
  20. Looking gorgeous. Very pretty design and color combination

    OdpovědětVymazat
  21. Super návod. Mnohokrát děkuji. Zdálo se mi to malinké, ale 8cm hlavička má, tak je to asi v pořádku. Lenka

    OdpovědětVymazat




  22. I simply stumbled upon your weblog and desired to say that I have really enjoyed surfing your blog articles.
    Positive site, where did u come up with the info on this uploading?
    yorkie puppies for sale
    teacup yorkie puppies for sale
    yorkies for sale
    yorkie for sale
    yorkshire terrier for sale
    yorkie puppy for sale
    teacup yorkies for sale
    teacup yorkie for sale
    yorkie teacup for sale



    OdpovědětVymazat

  23. Thanks very much for sharing an amazing content with us. we really do appreciate.
    teacup yorkies for sale
    teacup yorkies for sale near me
    yorkie teacup for sale
    yorkie puppies for sale
    yorkie puppy for sale
    teacup yorkie for sale
    yorkie for sale near me
    teacup yorkie near me
    teacup yorkie for sale near me
    Nice Post..Thanks for sharing this useful information! This is really interesting information to read.
    https://www.newdaypuppies.com/





    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jsi si udělal/a čas okomentovat můj článek. Vážím si toho. Hezký den Barča

Jarní háčkovaná halenka

 Krásné březnové odpoledne, šikulky,  měla bych vám asi psát více článků přímo sem na blog. Všechno vám strkám do skupinky, ale ne každý tam...